poniedziałek, 14 stycznia 2013

Wawel

Jak wspomniane było w moim pierwszym poście, mam zamiar obfotografować wszystkie zamki w małopolsce. Oczywiście nr 1 na mej liście jest Wawel, głównie dlatego, że łatwo mi do niego dojechać. A oto i zdjęcia.


1. Wieże

Tamtego dnia szczęście mi dopisało, niebo było dość ciekawe.

2. Spacer
Trochę mi zajęło czajenie się na tę parę, tak aby w kadrze mi nie przemknął nikt w jaskrawym ubraniu. Zdjęcie wydaje się krzywe, ale... tam było krzywo, więc niewiele można na to poradzić.

3. Kopuła
Dawniej na tym zdjęciu byłoby znacznie więcej zieleni, jednak parę lat temu (nie pamiętam konkretnie kiedy) odnowiono miedziane kopuły. Ponoć, trzeba czekać koło 100 lat (może mniej) by znów pokrył je zielony nalot. 

4. Wejście na krużganki 


Ta droga prowadzi na dziedziniec na wawelu. Zawsze widać tam tłum turystów zwiedzających zamek. Na tym zdjęciu udało mi się wyciągnąć bajkowe kolory, takie jakie powinny być na zamku owianym legendami. 

5. Wawel Królów

To zdjęcie z nieco innej beczki. Zrobione zostało jesiennego mglistego poranka, a przynajmniej przed południem. 






4 komentarze:

  1. Mnie tam nie cieszy żaden zielony nalot. Masz rację, niebo wprost genialne! :)) Cirrocumulus?
    Pierwsze zdjęcie jest świetne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bo ja wiem co to za chmura? Nie znam się, moje kategorie są takie : fajnie wygląda, pomaga przy portretach, do chrzanu :)

      Usuń
  2. Mam podobne do ostatniego, tylko letnie. Z lecącym gołębiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O :) Też fajnie. Gołąb wyszedł przypadkiem czy specjalnie polowałaś?

      Usuń