niedziela, 10 marca 2013

Skansen w Wygiełzowie

Dzięki moim genialnym wiliczeniom (ach ta skromność) i pogodzie w komórce udało mi się wysnuć hipotezę iż we środę będzie ładna pogoda, a pod wieczór mogą się dziać ciekawe rzeczy na niebie. Pierwsze się sprawdziło, drugie w połowie, a do tego polowanie aparatem było wyjątkowo udane.
Wpierw kroki moje i znajomej skierowały się ku skansenowi, a potem ku zamkowi Lipowiec górującemu nad Babicami i Wygiełzowem.
Ponieważ zdjęć jest całkiem sporo dzisiaj zamieszczam jedynie te ze skansenu, a w następnym poście pokażę sam zamek.
Skansen powstał w 1968 r. a budynki się w nim znajdujące zostały pozyskane z terenów leżących na zachód od Krakowa. Bardzo łatwo się do niego dostać. Wystarczy złapać bus'a w Krakowie w kierunku do Oświęcimia i wysiąść na przystanku w Wygiełzowie, nie sposób nie trafić.

1. Dom podmiejski z Chrzanowa


Od razu po wejściu do skansenu nasz wzrok pada na ten domek. 

2. Plebania z Benczyna


To był mój ulubiony budynek, chociaż o pozycję "najfajniejszego" walczył łeb w łeb z chałupą sołtysa z Przegini Duchownej, ale tę chałupę musicie zobaczyć sami, w końcu co to za radość gdy wszystko pokażę?

3. Chałupa z Podolsza


Bardzo podobały mi się te niebieskie wykończenia na tym domku. Przyciągały oko. W środku jeden z pokoi był wystrojony jak w czasie świąt wielkanocnych.  

4. Garnki na płocie


5. Garnki na płocie 2


Wersja niebieska wyszła jakby przypadkiem. Podczas pomniejszania zdjęcia jedna z moich koleżanek rzuciła mimochodem "zrób je niebieskie", oto efekt. Tak na prawdę nie mogę się zdecydować, którą wersję wolę


6. Chałupa z Rozkochowa


Chyba w jej wnętrzu znajdowała się klasa szkolna, ale głowy nie dam. Tak mi się wydaje.

7. Szkoła naszych dziadków


Podobno moja mama jeszcze zasiadała czasem w takich ławkach, które miały dziury na atrament. Mam nadzieję, że były wygodniejsze niż siedzenia w Starej Auli na UEKu

8. Okół ze Staniątek


Ten budynek kształtem przypominał kwadrat, a wewnątrz miał ogrodzony dziedziniec, w każdym razie coś na jego kształt. Mimo, że ta chałupa była dość spora mnie wydawało się, że musiało być tam ciasno. 

9. Kościół z Ryczowa


Przed chwilą było mi dane zobaczyć zdjęcia tego kościoła zimą. Coś niesamowitego. Chyba się tam wybiorę jeszcze raz za niecały rok. 











1 komentarz: