poniedziałek, 18 marca 2013

Zamek Lipowiec- Skarby Małopolski

W czasie wycieczki do Wygiełzowa udało mi się zwiedzić skansen drewnianej architektury typowej dla Krakowiaków Zachodnich jednak głównym celem mojej wycieczki był zamek Lipowiec stojący na niewielkim wzniesieniu, a raczej wzgórzu.
Podstawa wieży podobno sięga XIII wieku. Był to zamek biskupów krakowskich. W roku 1800 wybuchł duży pożar, który zniszczył między innymi większą część dachu. Teraz zamek jest zachowany w formie zakonserwowanej ruiny, a to co z niego pozostało

1. Zamek Lipowiec


Wiele gimnastyki mnie czekało zanim bryła zamku jako tako zmieściła mi się w kadrze. Ot brak szerokiego kąta czasem boli. 

2. Rytmiczna droga


Na zamek udało nam się przybyć w dobrym momencie. Droga na zamek była niesamowita, głównie przez pnie drzew rzucające rytmiczne cienie. To było coś magicznego. 

3. Prawie jak tetris


Mimo przejścia całych obwarowań dookoła były zaledwie dwa miejsca, z których widać było charakterystyczną wieżę

4. W kałuży


Jeśli nie da się czegoś objąć obiektywem trzeba szukać innych rozwiązań. Rozległa kałuża na dziedzińcu mi w tym pomogła. 

5. Widok z zamku


Taki widok można podziwiać z okien znajdujących się w wieży, chociaż okna to chyba nieco przesadzone określenie

6. Cienie

Znów alternatywny sposób objęcia w jakiś sposób bryły zamku. Tym razem zamiast kałuży korzystam z pomocy chylącego się ku zachodowi słońcu

7.  Z innej beczki


To zdaje się był poranek dnia poprzedzającego małą wycieczkę. Widok z mojego balkonu

8. Zachód słońca w Krakowie


Efekt wysiadnięcia z autobusu i zignorowania przejeżdżającego kolejnego. Trochę było zimno, ale warto było się pomęczyć te parę minut.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz